Nákupný košík je prázdny

Nemáte žiadne položky vo vašom nákupnom košíku.

Kreatíny

Nastaviť zostupne

Kreatín sa tvorí v pečeni, obličkách a podžalúdkovej žľaze, ale dá sa získať aj z mäsa, v ktorom sa vyskytuje vo väčších množstvách.

Kreatín je nápomocný pri zvyšovaní sily a svalového objemu. Zároveň predstavuje zásobáreň energie a veľmi rýchlo sa dá využiť ako priamy zdroj energie pre svalovú prácu rovnako ako je tomu u ATP.

Kreatín je aj faktorom pri odstraňovaní kyslého prostredia z pracujúcich svalov, z čoho vyplýva lepšia regenerácia a obnova energie.

Kreatín podporuje rast svalovej hmoty, na čom sa podieľa predovšetkým zvýšené ukladanie vody vo svaloch.

Je treba zabezpečiť dostatočný prísun vody do organizmu, aby sa zabránilo vzniku dehydratácie, vzhľadom k tomu že väčšie množstvo vody je nasmerované do svalových vlákien a ostatné orgány sú o vodu ochudobnené.

V strave prijatej počas dňa sa vyskytuje asi 1 g kreatínu a spoločne s 1 g, ktorý sa vytvorí v pečeni počas jedného dňa, má organizmus k dispozícií 2 gramy kreatínu.
Vegetariáni majú týmto spôsobom stravovania znížení obsah kreatínu o 50%. Prijímaním kreatínu z doplnkov výživy však môžu chýbajúci kreatín v strave nahradiť.

Kreatín by sa mal užívať s nápojom alebo jedlom obsahujúcim sacharidy. 1 dávku kreatínu by ste mali užiť cca 30 minút pred tréningom. Druhá dávka by mala nasledovať ihneď po tréningu.

Užívanie kreatínu pred tréningom umožňuje svalom nasýtiť sa kreatín fosfátom, ktorý svalom poskytne rýchlu energiu. Potréningová dávka pomáha do svalov doplniť energetické zásoby, maximalizovať objem svalových buniek a hladinu IGF-1. Doba hneď po tréningu predstavuje pre svaly ten najvhodnejší čas k dodaniu výživných látok vrátane kreatínu.

Pokiaľ chcete vidieť výsledky už za 5 dní, mali by ste užívať 5g kreatínu 4x denne spolu s proteínovým koktejlom a sacharidami. V tréningových dňoch berte 2x 5g, 1x pred tréningom, 1x po ňom. V prípade, že nechcete okamžité výsledky, stačí 2 týždne brať kreatín 2x denne.

Pretože kreatín potrebuje inzulín, aby sa dostal do svalových buniek, musíte ho užívať súčasne s bielkovinami a sacharidami. To pomôže zvýšiť hladinu inzulínu. Po tréningu volte rýchlo vstrebateľné sacharidy, napr vo forme 40-100g sacharidového športového nápoja alebo bieleho chleba, gumových cukríkov, atď.