Pre športovca sú aminokyseliny veľmi dôležité na výkon a regeneráciu. Často sa ale stretávame s otázkami, kedy a ako užívať aminokyseliny?
Práve v tomto článku sa Vám chystáme ukázať kedy a ako správne užívať aminokyseliny s cieľom zlepšenia výkonu, regenerácie a dosiahnutia všetkých stanovených cieľov!

Mám užívať aminokyseliny?
Na mieste by mala byť skôr otázka, že aké výhody nám aminokyseliny prinášajú, a či s ich užívaním dosiahneme vytýčené ciele. Je pre Vás regenerácia nikdy nekončiacim problémom? Myslíte si, že ste už iba kúsok od naplnenia celého Vášho potenciálu? Pokiaľ je odpoveďou na tieto otázky slovo ,,áno,, , v takom prípade určite zaraďte aminokyseliny do Vášho jedálnička.
 
Aké sú najlepšie aminokyseliny?
V závislosti na fyzickej aktivite a kardio cvičeniach existuje veľké množstvo vhodných aminokyselín. Prinášame Vám najkvalitnejšie aminokyseliny dostupné na našej webstránke:

- Scitec Nutrition BCAA 6400
- Scitec Nutrition BCAA-X
- Dymatize BCAA Complex 2200
- Nutrend Amino BCAA Mega Strong
- Nutrend Compess Whey Amino 10 000
- Nutrend Compress BCAA

Aminokyseliny vhodné do silového tréningu
Kulturisti a kondiční tréneri doporučujú užívanie aminokyselín pre rast a regeneráciu unaveného svalstva. Užívanie aminokyselín má cieľ veľmi prostý a jednoduchý: vybudovanie kvalitnej svalovej hmoty.

Kedy je ale najlepší čas pre užívanie aminokyselín v období silového tréningu?
Počas tréningu! Áno, najideálnejší čas pre užívanie aminokyselín je priamo počas silového tréningu!
Navyše sú tieto aminokyselinové doplnky výživy prispôsobené presne pre potreby kulturistov a ich silovému tréningu. Sú doplnené o sacharidy, vitamíny, minerály, atď.

Tieto špecializované aminokyselinové doplnky výživy pre kulturistov sa nazývajú aj ,,intra- workout,, alebo doplnky ,,počas tréningu,,.

Umožňujú okamžitú regeneráciu s cieľom získať maximálne výsledky, zvyšujú silu a objem svalových buniek.

Najlepšie aminokyseliny pre bežcov, plavcov, atď.
Nemusíte byť kulturista a dvíhať niekoľko desiatok kilogramov váhy, aby ste využili výhody, ktoré ponúkajú aminokyseliny.
V skutočnosti, bežci sú hlavní užívatelia aminokyselín.

Bežcom prináša výhody ako zvyšovanie vytrvalosti a zotavenia, poskytovaním potrebných stavebných materiálov pre ,,opravu,, poškodených svalov. Takisto podporuje odbúravanie tukov a zachovanie doterajšej svalovej hmoty. Pri namáhavej fyzickej aktivite vznikajú vo svaloch trhliny (katabolizmus), ktoré aminokyseliny vypĺňajú.

Pre bežcov sú najideálnejšie čisté aminokyseliny, poprípade doplnené o vitamíny skupiny B.

Najlepší čas na užívanie aminokyselín pre bežcov je pred a po výkone.

www.svetsvalov.sk